به توان نامي يا توان اسمي معروف مي باشد. تواني است که تامين برق اضطراري براي مدت زماني کوتاه که برق شهر -برق اصلي- معقول و طبيعي نباشد، انجام دهد. نکته مهم اين است که قابليت اضافه بار
11% « تامين توان 111%» را اصلا ندارد. در نشريه 111 نظام مهندسي وساير مقالات دانشگاهي ذکر گرديده است ديزل ژنراتور توان تحمل اضافه بار به ميزان 111% بار نامي را براي يک ساعت داشته باشد،
منظور اين مطلب توان Stand by Power نيست.
توان دائمي يا Prime power است. تواني از ژنراتور ديزلي است که تامين برق را به عنوان تامين کننده اصلي عهده دار باشد، به همين علت به توان اوليه نيز معروف است .
نکته مهم و قابل توجه اين است که اين حالت امکان تحمل اضافه بار 10% « 110% توان prime » را دارا مي باشد.
آزمون 110% اضافه بار به مدت يک ساعت نشريه نظام مهندسي براي اين توان تعريف مي گردد .
حالتي از توان ديزل ژنراتور است که به صورت پيوسته و مداوم مصرف کننده ثابت (بارثابت و بدون تغيير) را عهده دار مي باشد.
« متن فوق برگرفته از استاندارهاي BS5514 و ISO3046, AS2789, DIN6271 مي باشد.»
براي مراکز بيمارستاني ويا کارخانه ها و…. که سريع روشن شدن ديزل ژنراتور « در کوتاه ترين زمان ممکن برق ديزل ژنراتور وارد مدار شود» ملاک است، بايد بدانيم: ديزل ژنراتور
بايستي توان خريداري شده در حالت prime (پيرايم) باشد تا درصورتي که قطعي برق بيش از يک ساعت باشد مصرف کننده با مشکل مواجه نگردد.
موتور ديزل engine مجهز به گاورنر الکتريکي ويا حداقل الکترومکانيکي باشد. علت اين امر سريع روشن شدن و زير بار رفتن موتور برق و يا ژنراتور است.
دستگاه مجهز به يک مغز هوشمند جهت چک کردن پارامترهاي مکانيکال و الکتريکال است که در کسري از ثانيه تصميم گيري کند مثل برد PLC ديزل ژنراتور.
درباره این سایت